بهترین مکان های دنیا که در طول زندگی خود قطعا باید ببینید (1)

سیاره زمین مکان باشکوهی است که پر ازشگفتی های طبیعی، شاهکارهای ساخت دست بشر و حیات وحش خیره کننده می باشد. در این دنیا دیدنی و انجام دادنی های بی شماری وجود دارد، بطوریکه دانستن اینکه چه چیز با ارزش تر از وقت و پول گرانبهای شماست می تواند کار دشواری باشد. بهرحال نگران نباشید، ما بهترینهای دنیا را دست چین کرده ایم و به 23 مقصد از تاپ ترین ها که قطعا باید دید، امتیاز داده ایم. پس منتظر چه هستید؟ یک عمر در انتظار تحقق دستیابی به آرزوها!

23- تاج محل در آگرا، هند

شاید بتوان گفت که عاشقانه ترین بنای تاریخی و قطعا یکی از بهترین شاهکارهای معماری که تا بحال ساخته شده، تاج محل است که دستور ساخت آن 400 سال پیش توسط امپراطور شاه جهان برای نگهداشتن جسد سومین همسر دوست داشتنی خود، صادر شد. ساخت این مقبره شگفت انگیز، نیاز به 20 هزار کارگر داشت و بیش از دو دهه زمان برد تا تکمیل شود. برای اطمینان از پیشرفت آن، متخصصین ماهری از سراسر دنیا آورده شدند و مرغوبترین مصالح و مواد از کل آسیا تهیه شد. زیبایی باشکوه تاج محل غیرقابل مقایسه است و باید بطور شخصی و در سفر بعدی خود آنرا مشاهده کنید. تاج محل یکی از عجایب هفتگانه دنیا و میراث جهانی یونسکو می باشد.

2- شهر گمشده پترا (The Lost City Of Petra) در پترای اردن

داستانهای مشابه از تخیل و افسانه، شهر گمشده پترا فقط با کوهپیمایی از میان مسیر باریک، طولانی و دره ای بین صخره های سنگی بلند قابل دسترسی است. هنگامیکه از دره خارج می شوید نمای شهر باستانی با ساختمانهای باشکوه حک شده در صخره های صورتی اطراف بیابان کم کم پدیدار می شود. 2 هزار سال پیش، پترا در مسیر اصلی عبوری تجار و زوار با جمعیتی بالغ بر 20 هزار در شهری پررونق واقع شده بود. اگرچه زلزله در نهایت منجر به نابودی شهر شد و آنرا خالی از سکنه و فراموش شده برای صدها سال ساخت، اما بیشتر بخشهای شهر در طول زمان باقی ماند. پترا یکبار فراموش شد اما سفرتان به شهر گمشده یکی از آن سفرهاییست که برای همیشه به یاد می آورید. پترا یکی از عجایب هفتگانه دنیا و میراث جهانی یونسکو می باشد.

3- ماچو پیچو (Machu Picchu) در منطقه کوزکو (Cusco Region)، پرو

شهرگمشده ماچو پیچو ایستاده در بالای ابرها در وسط جنگل کوهستانی آندی است که فقط یک شاهکار اینکایی نیست بلکه جواهر تاج قاره آمریکای جنوبی می باشد. امپراطوری اینکا این معماری شگرف را در ارتفاع 2438 متر از سطح دریا بنا کرد، با ساخت بیش از 200 ساختمان که برای کشاورزی، نجوم، تشریفات مذهبی و بخش مسکونی مورد استفاده قرار می گرفت. اگرچه مهاجمان اسپانیایی اینکاها را 100 سال پس از ساخت آن شکست دادند اما موجودیت شهر سری ماند و تقریبا برای 400 سال فراموش شد تا در سال 1911 دوباره کشف شد. ماچوپیچو نمادین، ترکیب شکفت انگیزی از استعداد دست بشر و زیبایی طبیعی اطراف آن است که اینکاها شما را مجبور به کسب آن خواهند کرد. برای رسیدن به ماچوپیچو شما باید کوهپیمایی کنید و یا سوار بر قطار به بالای کوه بروید که خود توصیفی بر دلیل فراموش شدن شهر گمشده برای قرنهای بسیاری می باشد. ماچوپیچو یکی از عجایب هفتگانه و میراث جهانی یونسکو است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران