سوئیس کشوری زیبا و بی همتا

کشور سوئیس کشورى کوهستانی در بخش غربى اروپا می باشد که سرزمين دریاچه های بسیار و روستاها و قله های بلند آلپ است. شهرهای آن ياد آور مساکن قرون وسطی می باشد و دارای نقاط تماشایی همانند: ساعت زایت گلوج در مرکز سوئیس یعنی برن معبد گاه چوبی لوسِرن و روستای زرمت که در نزدیکی کوه متر هورن است، می باشد..

کشور سوییس که از لحاظ طبیعی به کوه ها و دریاچه های زیبا معروف می باشد، از دیدگاه اقتصادی به مرکز بانکداری اروپا و کشور ساعت های گران قیمت و همچنین شکلات نامبرده می شود که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است.

سوئیس را می‌توان قطب گردشگری زمستانی نامید. این کشور زیبا و بی همتا، مجموعه ‌ی شگفت‌ انگیزی از چشم‌اندازها و مناظر طبیعی خارق‌العاده و زندگی خیره کننده ی شهری است. سوئیس ، از جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی و مناظر زیبا بهره می‌برد، این کشور ، یکی از مقاصد مورد علاقه‌ ی مشتاقان سفر و گردشگری است چرا که به هر نوع سلیقه ای، تجربه‌ی شگفت انگیزی برای ارائه دارد. برای کسانی که به تماشای مناظر طبیعی علاقه‌مند هستند، این کشور یک ایده ی مناسب می باشد. برای علاقه‌مندان به هیجان و ماجراجویی، مقصد مناسبی است؛ برای عکاسان، یکی از بهترین نقاط کره‌ ی زمین خواهد بود. جنگل‌های آلپ، دریاچه‌های خیره‌کننده، مراتع سرسبز، معماری کم‌نظیر و برخورداری از سطح بالای هنر مدرن، سوئیس را از سایر کشورهای جهان متمایز می‌کند.

برن

دانستنی های سوئیس:

پایتخت سوئیس شهر برن است و قطب‌های اقتصادی این کشور دو شهر جهانی ژنو و زوریخ هستند.

سوئیس کشوری چندزبانه است و در آن چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش به رسمیت شناخته می‌شوند كه زبان انگليسى هم به صورت گسترده اى در اين كشور نيز صحبت مى شود. سوئیس به‌ طور کلی به سه منطقه جغرافیایی تقسیم می‌شود: کوه‌های آلپ سوئیس، ناحیه میتلاند یا فلات سوئیس و کوه‌های ژورا در ناحیه شمال‌غربی و حوالی مرز فرانسه است.

سوئيس داراى مراكز خريد خاصی مى باشد كه در اين مراكز از انواع شكلات تا ساعت و لباس هاى خاص و انواع چاقوهای سوئيسی و غيره پيدا مى شود. برخى از اين مراكز را مى توان خيابان بانهوف(Bahnhof)، گلَتزنتروم (Glattzentrum)، سيل سيتى(SihlCity) و نيدردورف(Niederdorf) كه در زوريخ و مركز خريد برنز واقع در شهر برن مركز اين كشور ناميد.

شهر برن :

شهر برن ، پايتخت كشور سوئيس، بصورت يك منحنى كناره ى رود اِير بنا شده. قدمت بنا هاى اين شهر به قرن ١٢ ميلادى بر مى گردد كه در سطح شهر ساختمان ها با معمارى قرون وسطى، به خصوص در ناحيه ى قديمى شهر رؤيت مى شود. در اينجا كليساى قديمى فرانسوى ها و در نزديكى آن برج با معمارى قرون وسطى به نام زايت گلوج هردو به قرن ١٣ ميلادى بر مى گردند. همچنين اين شهر مقام خوبى در علوم و تحقيقات، به لطف پژوهشگاه سِرن بدست آورده. شهر برن به دليل كيفيت بالاى زندگى و فرهنگ خوب، يك گزينه ى خوب براى سفـــــر توريستى مى باشد.

شهر برن ، بر خلاف بسيارى از شهر هاى ديگر، توانسته است به خوبى جنبه هاى تاريخى خود را نگه دارد. يك مكان خوب براى كسانى كه به تاريخ علاقمندند، چرا كه با ورود به اين شهر و با ديدن خيابان هاى باريك، فواره هاى گونگون، نماى ماسه سنگى و برج هاى تاريخى بى همتا، شگفت زده مى شوند

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران