ترکیه | استانبول

ترکیه پل بین آسیا و اروپا می باشد و اخیراً در زمینه صنعت نساجی پیشرفتهای چشم گیری حاصل نموده است.

استانبول بزرگترین و مهمترین شهر ترکیه است،دین مردم ترکیه اسلام است،واحد پول آن لیر است.آب و هوای استانبول در تابستان گرم و معتدل است و در زمستان برفی و سرد است.زبان رسمی مردم ترکیه ترکی است . سواحل زیبای دریای مرمره، تورهای کشتی، جزیره پرنسس، موزه های باستانی، کاخ های قدیمی،مساجد،بازارهای سنتی و مدرن،رستوران های متنوع،امکانات گردشگری،هتل ها و امکانات حمل و نقلی خوب باعث شده استانبول یکی از انتخاب های مهم گردشگران در تمام دنیا باشد.تابستان این منطقه برای دولت ترکیه درآمد بالایی دارد.آنکارا نیز قطب سیاسی ترکیه می باشد که هم اکنون تمام کارهای دیپلماتیک و سیاسی کشور در این شهر صورت می گیرد و بیشتر سفارتهای کشورهای دیگر در آنکارا قرار دارد.پارچه های ترکی از بهترین سوغات های ترکیه هستند.

اگر اهل خرید باشید بهترین و با کیفیت ترین اجناس ترک را می توانید از مغازه ها و پاساژهای استانبول خریداری کنید . اگر اهل دیدن اماکن تاریخی هستید می توانید شهر پر از مسجد و موزه های بزرگ و زیبا است. اگر اهل شب نشینی در کافه و رستوران هستید باید بدانید که استانبول شهریست که هیچوقت خواب ندارد. استانبول شهر شبهای زنده است. اگر اهل پیاده روی و آرامش هستید سواحل قسمت آسیایی برای ریلکسیشن به شما توصیه می شود.

اکثر تورهای استانبول به صورت 3 شب و 4شب و یا 5 شب هستند. اگر فقط قصد خرید در زمان حراج ها و یا فستیوالهای فصلی را دارید تور 3 شب برای شما کافی است. تور 4 شب استانبول هم معمولا تور کافی و خوبی هست که هم می توانید به تفریح هم به خرید بپردازید. اما اگر برای بار اول به استانبول سفر می کنید تور 5 شب به شما توصیه می شود چون با داشتن این زمان شما می توانید آثار تاریخی و دیدنی استانبول را ببینید و هم به تفریح و خرید بپردازید.پیشنهاد می شود قبل از سفر به استانبول اطلاعات کافی راجع به اماکن دیدنی آن و مراکز خرید آن بدست آورید تا وقت شما آنجا تلف نشود.

انتخاب هتل در استانبول خیلی مهم است. با توجه به این موضوع که بنزین در ترکیه گران است و بدنبال آن هزینه تاکسی در استانبول گران است حتما زمانی که می خواهید توری را انتخاب کنید به موقعیت مکانی هتل دقت کافی داشته باشید. اغلب مسافران برای اقامت در استانبول هتل هایی که در خیابان استقلال ومیدان تکسیم هستند را انتخاب می کنند که در واقع انتخاب های خوبی هستند به این دلیل که خیابان استقلال از مهمترین خیابانهای استانبول می باشد.

معرفی خیابانهای استانبول

میدان تکسیم(TAKSIM SQUARE): این میدان که یکی از نماد های استانبول است که از لحاظ سیاسی و اجتماعی و فرهنگی قطب مهمی به شمار می رود. مردم ترکیه معمولا در اعیاد ،جشن سال نو و.. در این میدان گرد هم می آیند. معمولا در این منطقه برای حفظ امنیت پلیس زیاد است. در وسط میدان مجسمه رضاخان و آتاتورک هست که همه توریست هایی که به استانبول سفر می کنند در زیر مجسمه عکس یادگاری می گیرند. دور میدان ابتدای خیابان استقلال چندین غذا فروشی سنتی که کباب ترکی های سنتی و خوشمزه ای دارد وجود دارد.

استقلال(ISTIKLAL) : این خیابان را اگر بخواهم با یکی از خیابانهای تهران مقایسه کنم به شما باید بگم تقریبا به وسعت خیابان میرداماد است. این خیابان سنگ فرش شده است و ماشین در آن تردد ندارد . دور تا دور خیابان پاساژ و مغازه است. تمامی برند های ترکی و غیر ترکی در این خیابان نمایندگی دارند . جالب است بدانید بیشتر مغازه های آن تا پاسی از نیمه شب باز هستند و فروش دارند. از برندهای نام آشنا می توان به نمایندگی های :

LC WAKIKY,C& A,DeFACTURE,NEW YORKER,ZARA,MANGO,NIKE,ADIDAS,PULLMAN,GAP,POLO,DUCHMAN,MAVI, STRADIVARIUS, و غیره می توان نام برد.

دو طرف خیابان استقلال کوچه های پهنی هست که سمت راست خیابان به خیابان نوی زاده راه دارد که این خیابان پر از کافه است برای اینکه غذاهای متنوع میل کنید کباب ها و ماهی های تازه و یا در کافه نوشیدنی بنوشید و به موسیقی زنده گوش دهید. تعداد زیادی کافه های کوچک کنار هم هستند که هر کدام موزیک زنده دارند و شما می توانید چند دقیقه ای را در هر یک از کافه ها بگزرانید و از جایی که خوشتان آمد آنجا بمانید و تا نیمه شب آنجا تفریح کنید. طرف چپ خیابان پر از کافه های سنتی عربی است که قلیان های عربی داردو معمولا مسافران به این کافه برای کشیدن قلیان و نوشیدن چای به آنجا می روند.

شیشلی(SISLI):

منطقه شیشلی از دیگر مناطق مهم استانبول هست. هتل های خوبی در این منطقه قرار دارند از جمله هتل گرند جواهر که یک هتل 5 ستاره و معروف در استانبول است. شیشلی دسترسی خوبی دارد به دیگر مناطق استانبول هم ایستگاه مترو دارد و هم ایستگاه مرکزی اتوبوس که به همه مناطق شهر اتوبوس دارد. پاساژ معروف جواهر نیز در این قلب این خیابان است که از ایستگاه مترو آن می توان مستقیم داخل پاساژ شد. خیلی پاساژ بزرگی است. اگر می خواهید خرید کنید و یا سوغاتی بخرید اینجا بسیار مناسب است. یک طبقه آن فروشگاه مواد خوراکی است به نامMIGROS که می توانید آنجا سس ها و ادویه های مخصوص ترکیه را بخرید و یا برای خرید مواد بهداشتی از جمله کرم و ماسک و شامپو مناسب است. طبقه بعدی لوازم خانه است و یک طبقه فودکورت دارد که انواع فست فود ها و غذاهای ترکی آنجا وجود دارد. طبقات بعدی همه پوشاک و کفش و کیف هستند و تمامی برندها یک شعبه بزرگ در این پاساژ دارند. وقتی خرید شما تمام می شود به شما توصیه می کنم از دکه ای که جلوی پاساژ هست یک قهوه ترک بگیرید و میل کنید.

آکسارای(AKSARAY) :

یکی از مناطقی است که هتل های زیادی در آن است اکثر هتل های 3 ستاره و 4 ستاره در این خیابان است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی منطقه بالایی به شمار نمی رود ولی پر از مراکز خرید است. اگر قصد خرید لوازم خانه مثل روتختی و پارچه و لباس های ارزان قیمت را دارید حتما به این خیابان سر بزنید.

امینونو(EMINONU) :

اینکه خیلی از مسافران فکر می کنند استانبول یعنی خیابان تکسیم و استقلال تفکر اشتباهای است . امینونو یکی از بهترین مناطق استانبول است . این خیابان کنار تنگه بوسفروس است. خیابانی است که شما می توانید ساعت ها کنار ساحل آن راه بروید بدون اینکه خسته شوید. اسکله کشتی ها در دو قدمی آن قرار دارد. دسترسی بسیار خوبی دارد. اگر قصد رارید سوار قایق شوید و به دیگر مناطق استانبول بروید بسیار به شما نزدیک است. در اواسط خیابان خط تراموا رد می شود.زیر پل بزرگ پر از رستوران های ساحلی است که آنجا می توانید ماهی تازه کبابی شده بخورید یا ساندویچ ماهی. این خیابان هتل های خوبی دارد مثل هتل OTTOMAN LEGACY که یک هتل 5 ستاره در خیابان امینونو است و شما در رستوران و برخی اتاق های آن می توانید دید تنگه داشته باشید. کنار خیابان کافه هایی به سبک اروپایی قرار دارد و یا رستوران های کوچکی که غذاهای سنتی ترکی مثل پیده می فروشند.اگر به این منطقه می روید حتما به بازار سنتی استانبول سر بزنید . پر است از کارهای چوبی و دستی و آثار سنتی ترکیه.

سلطان احمد(SULTAN AHMET) :

تاریخ استانبول در این منطقه قرار دارد. موزه معروف TOPKAPI توپکاپی در این خیابان است و دو مسجد معروف ایا صوفیه و .. در این خیابان است. اگر می خواهید از موزه دیدن کنید حدودا"80 لیر ورودی آن است و 4 کاخ است که 4 5 ساعتی وقت شمارا می گیرد. در پایین خیابان سلطان احمد تقریبا" 10 تا رستوران کنار هم هستند که سبک خاصی دارند و معمولا فضای سنتی دارند شما روی مخده و پشتی می نشینید و غذای سنتی ترکی مثل دلمه و کوفته و یا کباب های مختلف به شیوه سنتی برای شما سرو می شود. البته این رستوران ها رستوران های گرانی هستند اما ارزش یکبار امتحان کردن را دارند.

از دیگر مناطق خوب و مهم استانبول می توان به KABATAS,TEPEBASI,ORTAKOY,DOLAPDERE اشاره

کرد.

قلعه روملی Rumeli Fortress:

روملی حصار استانبول در ساحل روملی و تنگه بسفر واقع شده است که یکی از قلعه های با قدمت و شناخته شده در ترکیه به شمار می رود . این مکان دیدنی در استانبول دارای معماری منحصر به فرد و زیبایی بوده که توسط سلطان محمد فاتح و در سال 1452 ، قبل از تسخیر استانبول و در مدت چهار ماه بنا گردید . هم اکنون قلعه روملی حصار استانبول با دارا بودن موزه روباز و یک سالن آمفی تئاتر فعال ، به مکانی جهت بازدید علاقه مندان به آثار تاریخی و گردشگران تور ترکیه و تور استانبول مبدل شده است

با توجه به توضیحاتی که داده شد می توانید هتل خود را در یک منطقه مناسب انتخاب کنید. برخی از هتل های استانبول:

آدرس سایت منطقه درجه نام هتل به لاتین نام هتل

http://www.libertihotel.com/ Kemal Paşa, 3 LIBERTY لیبرتی

http://www.kayamadridhotel.com/ Iskenderpasa 3 KAYA MADRID کایا مادرید

http://www.hoteltopkapi.com/ Oğuzhan 3 TOPKAPI تپکاپی

http://www.grandmilanhotel.com/ Katip Kasım 3 GRAND MILAN گرند میلان

http://www.otelsabena.com/ Fatih 3 SABENA سابنا

http://alfahotelistanbul.com/ Fatih 3 Alfa آلفا

http://www.birbeyhotel.com/en/ Çatma 3 Birbey بیربی

http://istanbuldora.com/ Dolapdere 4 Dora درا

http://www.goldenagehotel.com/#!/page_HOME Taksim 4 Golden age Hotel گلدن ایج

http://www.grandoztanik.com/

Topçu 4 Grand Oztanik گلدن ازتانیک

http://www.hotelgoldenpark.net/ Taksim 4 Golden Park گلدن پارک

http://www.nidyahotelgalataport.com/ Beyoğlu 4 NIdya Hotel Galata port نیدیا هتل

http://www.lionhotel.net/ Taksim 4 LION لیون

http://www.hotels.com/ho326881/all-seasons-hotel-istanbul-turkey/ Emin Ali 4 ALL SEASON آل سیزن

http://www.blackbirdhotel.com/ Fatih 4 Blackbird بلک برد

http://www.carltonhotelistanbul.com/ Fevziye 4 Carlton کارلتون هتل

http://www.crowneplazaharbiye.com/ Dolapdere 5 CROWN PLAZA کرون پلازا

http://www.crystalhotel.net/en-EN/home/1.html taksim 4 CRYSTAL کریستال

http://www.diamondcityhotels.com/ Muammer Aksoy 4 DIAMOND دیاموند

http://www.eliteworldhotels.com.tr/ Taksim 4 ELITE WORLD الیت ورد

http://www.europlazahotel.com/ Beyoglu 4 EURO PLAZA یورو پلازا

http://www.goldenhill.com.tr/eng/index.php Taksim 4 GOLDEN HILL گلدن هیل

http://www.grandhalic.com/en/ Şişhane 4 GRAND HALIC گرند هالیک

http://www.grandshotel.com/ Mimar 4 GRAND S گرند اس

http://www.thegreenparktaksim.com/ Taksim 4 GREEN PARK TAXIM گرین پارک تکسیم

http://www.harbiyeresidence.com/ Nisantasi 4 HARBIYE هاربای

magichousehotel.com/ Cezayir 4 Magic House Hotel مجیک هاوس هتل

http://www.marmarayhotel.com/ Taksim 4 MARMARAY مرمری

http://www.martiistanbulhotel.com/ Taksim 4 MARTI مارتی

http://www.istanbulparishostel.com/ Dizdariye 4 PARIS HOTEL پاریس هتل

http://www.celalagakonagihotel.com/ Şehzadebaşı 4 CELAL AGA KONAGI سلال آگا کونیگ

http://www.eserhotel.com/en/premium Fatih 4 ESER PREMIUM اسر پریمیوم

http://www.gch.com.tr/contact/ Sisli 5 GRAND CEVAHIR گرند جواهر

http://princessoldcity.com/ Turgut Özal 4 PRINCESS OLD CITY پرنسس سیتی

http://www.surmelihotels.com/istanbul/hosgeldiniz.aspx Bulent Tarcan 4 SURMELI سورملی

http://www.taksimlifehotel.com/ Taksim 4 TAKSIM LIFE تکسیم لایف

http://www.theplazahotel.com.tr/ Beşiktaş 4 THE PLAZA پلازا

http://www.grandunalhotel.com/ Fabrika 4 Grand Unal گرند انال

http://www.feronya.com/

Taksim 4 FERONYA فرونیا

http://www.cartoonhotel.com/tr/index.html Tarlabaşı 4 Cartoon کارتون

http://www.ortakoyprincess.com/ ORTAKOY 4 ORTAKOY PRINCESS ارتاکوی پرنسس

http://www.kervansarayhotel.com/ Taksim 4 KERVANSARAY کروانسرای

http://www.grandoztanik.com/ Taksim 4 GRAND OZTANIK گرند ازتانیک

http://www.pointhotel.com/ Taksim 5 POINT پوینت

http://www.divan.com.tr/divan-istanbul/en Taksim 5 DIVAN دیوان

http://www.tulipcitytaksim.com/contact.html Taksim 4 tulip city تولیپ سیتی

http://www.peratulip.com/contact.html Taksim 4 tulip pera تولیپ پرا

http://www.perarose.com/index.html Taksim 4 pera rose پرا رز

http://www.artcityhotelistanbul.com/index.php Sultanahmet 3 art ارت

http://www.grandmilanhotel.com/index.php Katip Kasım 3 grand milan گرند میلان

http://orienthotelistanbul.com/index.html

Mermerciler 4 orient اورینت

http://www.peradorhotel.com/ Taksim 3 pera door پرادور

http://www.bluewayhotel.com/#1 Dolapdere 4 BLUE WAY بلو وی

http://heramontagna.com/index.html Sisli 3 MONTAGNA HERA مونتاگو هرا

www.whitemonarchhotel.com Şişli 4 WHITE MONARCH وایت مونارچ

http://www.eternohotel.com/index.php/en/ Taksim 3 ETERNO اترنو

http://hotelvalidesultan.com/ Ebe Kızı Sokağ 4 VALIDE ولید

http://www.iconhotelistanbul.com/ Dolapdere 4 ICON ایکون

http://www.hotelmetropoli.com/index.php Taksim 4 METROPOLITAN متروپل

http://www.manesolhotels.com.tr/en-Manesol-Boutique-Galata-Hotels.html Sisli 4 HALIFAX هالی فکس

imperialhotelsistanbul.com Taksim 4 MANESOL مانسول

http://www.avantgardecollection.com/taksim/default-en.html Sultanahmet 4

IMPERIAL ایمپرال

http://www.manesolhotels.com.tr/en-Manesol-Boutique-Galata-Hotels.html Taksim 4 avantgard آوانتگارد

www.legacyottomanhotel.com Eminonu 5 OTTOMAN LEGACY اتومان لگاسی

اگر اهل ماندن در هتل هستید می توانید هتلی را که امکانات تفر یحی ورزشی دارد را انتخاب کنید. برای مثال هتل هایی که امکانات استخر و سالن ورزشی و حمام ترکی دارند را می توانید انتخاب کنید.خوب است بعد از خستگی خرید و یا پیاده روی در استانبول وقتی به هتل آمدید به حمام ترکی و ماساژ بروید و خستگی در کنید. قیمت آن در هتل های مختلف متفاوت است ولی معمولا از 20 دلار شروع می شود.

اماکن دیدنی استانبول:

sultan ahmed mosque مسجد سلطان احمد

hagia sophia مسجد ایا صوفیه

topkapi palace موزه توپکاپی

basilica cistern موزه باسیلیکا

suleymaniye mosque مسجد سلیمانیه

galata tower برج گالاتا

grand bazaar istanbul بازار سنتی استانبول

chora church کلیسای چورا

dolmabahce palace کاخ دلمباچه

nisantasi istanbul خیابان نیشانتاشی

istanbul archaeology museum موزه آرکاولوژی

galata bridge پل گالاتا

new mosque istanbul مسجد جدید استانبول

museum of turkish and islamic arts موزه هنرهای ترکی و اسلامی

istanbul modern موزه مدرن استانبول

bosphorus bridge پل بوسفروس

beylerbeyi palace کاخ بیلربی

rustem pasha mosque مسجد رستم پاشا

rumeli hisari روملی حصاری

ciragan palace کاخ سیریگان

emirgan park پارک امیرگان

istanbul aquarium آکواریوم استانبول

church of st george istanbul کلیسای جرج غذا در استانبول:

برای مسافرانی که گاهی به کشورهایی مثل چین و تایلند و غیره مسافرت می کنند نگرانی زیادی از بابت غذا وجود دارد اما خوشبختانه غذاهای ترکی خیلی باب طبع ایرانیهاست.

-اسکندر کباب : گوشت به صورت ورقه های نازک بریده می شود و با مواد خاصی سرخ می شود.

-آدنا کباب: در واقع همان کباب کوبیده است با کمی تفاوت

-کوفته: گوشت های توپی است با رب گوجه که معمولا با پلو خورده می شود.

-پیده: یک خمیر مخصوص است که داخل آن موادی مانند گوشت یا مرغ یا سبزیجات با پنیر پیتزای فراوان میریزند.

-کمپیر:سیب زمینی شکم پر است که در رستوران ها می توانید انتخاب کنید با چه موادی پر شود.در محله ORTAKOY می توانید بروید و مواد کمپیر را انتخاب کنید.

-کباب ترکی یا دونر کباب

-انواع کباب دنده و شیشلیک

-کوربا: سوپ مخصوص ترکی است.

-دلمه: با گوشت و برنج و سبزیجات پخت می شود.

-ماهی: که بیشتر به صورت کبابی است . بعضی رستوران ها بصورت سرخ شده و بعضی بصورت ساندویچی

-مزه: وقتی به رستوران های خوب می روید برای شما یک سینی مزه می آورند که متشکل از سالاد و ماست و یک پیش غذای تند با نان داغ می باشد.

-باقلوا: باقلوای استانبول که یا از مغازه ها می توان تهیه کرد و یا آنرا در رستوران سفارش داد.

انواع رستوران در استانبول:

-رستوران های لوکس و 5 ستاره : این رستوران ها پذیرایی شیکی از شما می کنند غذاهای عالی و معمولا با دید دریا هستند و هزینه سرویس دارند اما حداقل وقتی آنجا غذا میل می کنید 150 لیر باید پول خرج کنید.

-رستوران های کنار دریا: در منطقه کاباتاش و یا امینونو هستند که انواع کباب را دارند می توانید ساعت ها آنجا بنشینید و تخته بازی کنید و غذا میل کنید.

-رستوران های کنار خیابان:معمولا در پیاده رو صندلی چیده اند و یا بصورت ایستاده غذاهای مثل کباب ترکی یا پیده می خورند.

-فست فود ها: فست فود هایی مثل MC DONALD , KFC,BURGER KING هم هستند که با قیمت مناسب می توانید غذای خوشمزه میل کنید .

صرف صبحانه در استانبول:

اگر در هتل اقامت داشته باشید معمولا ترجیح می دهید که صبحانه را در هتل صرف کنید اما جاهای زیادی در استانبول است که صبحانه متفاوت سرو می کنند. مثلا می توانید به رستوران های کنار اسکله بروید و لب آب یک صبحانه مختصر میل کنید.

یک پیشنهاد ویژه:

برای صبح تا ساعت 11 به منطقه RUMELI HESARI بروید. در نزدیک دریا با یک دید فوق العاده چیزی حدود 15 رستوران کنار هم هستند که با پرداخت 60 لیر یک صبحانه ویژه و متفاوت میل می کنید. بعد از آن هم می توانید به قلعه روملی حصار بروید و کمی پیاده روی کنید و عکس بگیرید و از قلعه دیدن کنید.

مراکز خرید در استانبول:

نام مرکز خریدموقعیت مکانی نوع فروشگاه عکس

MALL OF ISTANBUL Süleyman Demirel لوازم منزل-پوشاک-کفش و کیف – لوازم الکترونیک -صرافی-بازی کودکان-کافه ورستوران

ISTINYE PARK Sarıyer لوازم منزل-پوشاک-کفش و کیف – لوازم الکترونیک -صرافی-بازی کودکان-کافه ورستوران- سینما

ZORLU CENTER Beşiktaş لوازم منزل-پوشاک-کفش و کیف – لوازم الکترونیک -صرافی-بازی کودکان-کافه ورستوران- سینما-نمایندگی APPLE

KANYON ISTANBUL Buyukdere لوازم منزل-پوشاک-کفش و کیف – لوازم الکترونیک -صرافی-بازی کودکان-کافه ورستوران- سینما-

PALLADIUM Ataşehir لوازم منزل-پوشاک-کفش و کیف – لوازم الکترونیک -صرافی-بازی کودکان-کافه ورستوران- سینما-

AKMERKEZ Beşiktaş لوازم منزل-پوشاک-کفش و کیف – لوازم الکترونیک -صرافی-بازی کودکان-کافه ورستوران

TRUMP TOWER MALLKuştepeلوازم منزل-پوشاک-کفش و کیف – لوازم الکترونیک -صرافی-بازی کودکان-کافه ورستوران- فروشگاه اسباب بازی

FORUM ISTANBUL Mimarsinan Mahallesi لوازم منزل-پوشاک-کفش و کیف – لوازم الکترونیک -صرافی-بازی کودکان-کافه ورستوران- فروشگاه اسباب بازی

ISTANBUL CEVAHIR Şişli لوازم منزل-پوشاک-کفش و کیف – لوازم الکترونیک -صرافی-بازی کودکان-کافه ورستوران- فروشگاه اسباب بازیAUSTORIA ISTANBUL SHOPPING CENTER Büyükdere لوازم منزل-پوشاک-کفش و کیف – لوازم الکترونیک -صرافی-بازی کودکان-کافه ورستوران- فروشگاه اسباب بازی

CITY NISANTASI Şişli لوازم منزل-پوشاک-کفش و کیف – لوازم الکترونیک -صرافی-بازی کودکان-کافه ورستوران- فروشگاه اسباب بازی

ISTANBUL SAPPHIRE Beşiktaş لوازم منزل-پوشاک-کفش و کیف – لوازم الکترونیک -صرافی-بازی کودکان-کافه ورستوران- فروشگاه اسباب بازی

تور کشتی:

اگر از ایران به استانبول سفر کنید معمولا" بعد از رسیدن به استانبول تور لیدرها به شما پیشنهاد تور کشتی کروز می دهند . قیمت این تور ها معمولا بین 50 تا 70 دلار است با ترانسفر رایگان. حدودا" ساعت 8 شب باید در لابی هتل حاضر باشید تا ماشین دنبال شما بیاید بعد شمارا به کشتی می برد. 4 یا 5 ساعت طول برنامه است.غذا و نوشیدنی رایگان است. ابتدا برای شما پیش غذا می آورند و بعد منو می دهند و شام را سفارش می گیرند. برنامه رقص گروهی ترکی و رقص عربی دارند . موزیک ایرانی پخش می شود و دور استانبول می چرخد. بسیار برنامه شاد و مفرحی است. اگر نخواهید از تورهای ایرانی استفاده کنید می توانید با مترو یا تراموا به کاپاتاش رفته و آنجا از بلیط فروشی ها تور کشتی را تهیه کنید.

قسمت آسیایی:

شما می توانید سوار قایق هایی که به آن ها به اصطلاح تاکسی قایق می گویند می توانید به قسمت آسیایی بروید. ایستگاههای مبدا زیادی دارد مانند eminonu ,kapatas,besiktas,.. .وقتی به قسمت آسیایی می روید شکل شهر کاملا متفاوت می شود. این قسمت شلوغی و هیاهوی قسمت اروپایی را ندارد اما بسیار تمیز و زیبا است. دور تا دو دریا خانه های ویلایی بزرگ دیده می شود و رستوران های متنوع . در این سمت معروفترین خیابان آن بغداد نام دارد که پر از رستوران های زیبا و کافه های شیک کنار هم هستند و توریست ها معمولا به این خیابان برای گشت و گذار و صرف ناهار و شام می روند.

شهر بازی و پارک ویالند استانبول:(VIALAND)

ویالند بزرگترین شهر بازی استانبول است و در بخش اروپایی قرار دارد و در فاصله حدودا" 13 کیلومتری از میدان تکسیم قرار دارد. ترن هوایی و آبی این شهر بازی بسیار معروف است. بلیط ورودی آن بین 65 تا 70 لیر است که بنا بر روزهای هفته سن و ماه و تعداد افراد قیمت آن تفاوت دارد.

پارک آبی دلفین(AQUA DOLPHIN ISTANBUL):

پارک آبی دلفین از معروفترین و بزرگترین پارک آبی در استانبول است. این پارک آبی متشکل از استخر های بزرگ و استخر موج دار و سرسره های بلند و تونل های آبی و استخر بچه ها میباشد. که معمولا از اردیبهشت تا شهریور باز است و مسافران می توانند برای یک روز تفریحی به آنجا سفر کنند.

جزایر پرنسس و بیوک آدا :

اگر مسافر استانبول هستید حتما یک روز را برای دیدن این 9 جزیره بگزارید. با اتوبوس های دریایی از ایستگاه کاباتاش می توانید به این جزایر بروید . اگر صبح زود بروید خیلی بهتر است چون می توانید در رستوران های کنار دریای آن صبحانه سنتی میل کنید و. جزیره بیوک آدا بزرگترین جزیره آن می باشد. یک جزیره است که در آنجا ماشین تردد ندارد و می توانید کالسکه سوار شوید. از دیدن خانه های آن قسمت سیر نمی شوید . جزیره های پرنسس معماری متفاوتی دارند. آب و هوای آن بسیار تمیز و سالم است. می توانید ناهار را آنجا ماهی تازه و یا کباب میل کنید . در کنار مناظر زیبای آن عکس یادگاری بگیرید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران