سفرنامه روسیه

روسیه، بزرگترین کشور جهان، مرزهای کشورهای اروپایی و آسیایی و همچنین اقیانوس آرام و قطب شمال. چشم انداز آن از تندرا و جنگل ها به سواحل نیمه گرمسیری است. آن را معروف برای رمان نویسان تولستوی و داستایفسکی، به علاوه بولشوی و باله مارینسکی شرکت. سن پترزبورگ، توسط پتر کبیر رهبر افسانه ای روسیه تاسیس شد، ویژگی های کاخ زمستانی باروک، در حال حاضر مسکن بخشی از مجموعه هنر موزه ی ارمیتاژ است.

پرگوینده‌ترین زبان اروپا است و از میان زبان‌های اسلاوی دارای بیشترین پراکندگی گویندگان است.

این زبان در اروپای شرقی و شمال شرق آسیا و به ویژه در روسیه و سایر کشورهای تشکیل دهنده شوروی سابق گفتگو می‌شود.

پایتخت روسیه

مسکو یا ماسکو پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر و واحد فدرالی روسیه است. این شهر از مهمترین مراکز سیاسی، اقتصادی، مذهبی، تاریخی، مالی، آموزشی و ترابری فدراسیون روسیه و اروپا محسوب شده و با ۱۱ میلیون و ۵۰۳ هزار نفر جمعیت در سرشماری سال ۲۰۱۰ پرجمعیت‌ترین شهر قاره اروپا و ششمین شهر پرجمعیت دنیاست.

مسکو، در رودخانه Moskva در غرب روسیه است

نام مسکو برگرفته از نام رودخانه مسکو است.

در روسی قدیم به آن гра́д Моско́в (گراد مسکووْ) یعنی شهر کنار [رود] مسکو می‌گفتند. نخستین اشاره به نام این شهر در سال ۱۱۴۷ دیده می‌شود زمانی که یوری دالگاروکی شاهزاده ناوگورود-سورسکی را با این جملات فراخواند: «ای برادر، نزد من آی، به مسکو.»

۹ سال بعد، در سال ۱۱۵۶، شاهزاده یوری دالگاروکی روستوف دستور ساخت یک دیوار چوبی، یعنی کرملین را داد، دیواری که شهر تازه‌بنیاد را محصور می‌ساخت و پس از آن چندین بار نیازمند بازسازی شد.

طی حملات سال‌های ۱۲۳۷-۱۲۳۸، مغولان این شهر را سوزانده و با خاک یکسان کرده و ساکنانش را کشتند. در دوران پس از آن، مسکو بازسازی شد و در ۱۳۲۷ پایتخت امیرنشین مستقل ولادیمیر-سوزدال گشت. موقعیت مطلوب آن بر سرچشمه رودخانه ولگا به توسعه پایدار آن کمک کرد و رفته‌رفته این شهر به یک امیرنشین باثبات و مرفه، به نام دوک‌نشین اعظم مسکو تبدیل شد و طی سال‌های پیاپی شمار زیادی از پناهندگان را از سراسر روسیه جذب کرد.

جاذبه های گردشگری مسکو

1.کلیسای جامع سنت باسیل

2.میدان سرخ

3.نگارخانه ترتیاکوف

4.آسمان‌نمای مسکو

5.تاتر بولشوی

6.تئاتر مالی

7.کیلومتر صفر روسیه:صفحه‌ای فلزی در کنار یکی از ورودی‌های میدان سرخ مسکو است که تمام فواصل در روسیه از آنجا محاسبه می‌شود.

نویسنده : شاهین پرواز 95/2/19

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران