كشور پادشاهی تايلند

كشور تایلند كه در بخش جنوب شرقي آسيا، شمال خلیج تایلند و در همسایگی کشور ویتنام واقع شده است. اين كشور به سواحل شنی استوايى، انبوه از كاخ هاى سلطنتى زیبا، معابد و خرابه هاى باستانى و پر نقش و نگار كه بيانگر دين بودايى است، مشهور مى باشد.

شناخت کلی تایلند

کشور تایلند بطور کلی با آب و هوای استوایی خود، یکی از پر بازدید ترین کشور های آسیاست که مناطق و نقاط جالبی جهت گردشگری و توریست در خود دارد، ولی این زیبایی ها محدود به توریست نیست. دوست داران طبیعت و عکاسی از سراسر دنیا در تایلند در مواقع مختلف مشغول به گشت و گذار و عکاسی ازین پدیده های تکرار نشدنی هستند.

آب و هوا در تایلند بطور کلی به دو دسته ی مناطق شمالی و جنوبی آن تقسیم می شود که شمالی آنرا چهار فصل و جنوب تایلند صرفاً به دو فصل بارانی و یا خشک محدود می شود، در شمال آن حتی گاهی باد های سرد زمستانی نیز حس می شود این در حالی است که در مناطق جنوبی آن عمدتاً تابش آفتاب حس شده و نیز فصول مرطوب نیز از باران های جنگل های آن نیز لذت برد. بطوریکه در ماه های جولای تا اکتبر را به فصل بارش های شدید تایلند خطاب می کنند، به عنوان مثال شهر بانگکوک در این ماه ها با 90 درصد رطوبت و بارندگی به سر می برد.

بانگكوك، مركز اين كشور، يك نمای فوق مدرن بر افراشته در کنار معابد پر نقش و نگار وات آرون و وات فو، معبد گوهرین بودا ملقب به وات فرا کو(Wat Phra Kaew) ومحل های آرام کناری کانال شهری را دارد. پوکت، شامل جزایر استوایی زیبایی همچون جزیره ی فی فی (Phi Phi Island) و جزیره ی جیمز باند، جزیره ای که فیلم جیمز باند 007 در آن ساخته شده، که نمایی به یاد ماندنی از سواحل شنی و شگفت انگیزش را در ذهن شما به جا خواهد گذاشت. شهری با طبیعت خاص و زیبا، همراه با تفریحات و همچنین دارای مراکز خرید خاص، جهت خرید انواع موارد مورد نیاز شماست.

از مراکز خرید به عنوان مثال، در تایلند می توان به شاپینگ مال مرکزی (MBK Center Shopping Mall)، سیام دیسکاوری(Siam Discovery Shopping Mall) و فَشِن مالِ پلاتنیوم(The Platinum Fashion Mall) در مرکز بانگکوک اشاره کرد که اینها فقط بخشی از مراکز خرید تایلندند. همانطور که گفته شد: جهت تهیه تمام موارد مورد نیاز، به خصوص لباس و پوشاک، می توانید ازین مراکز خرید دیدن فرمایید.

شما با سفر به تایلند و بازدید از آن، هم از طبیعت بی همتا و شگفت انگیز آن لذت خواهید برد و هم قصر ها و کاخ های باستانی آن با معماری منحصر به فردش شما را مجذوب خود می کند. دوست داران غذاهای دریایی، این یک فرصت هیجان انگیز جهت تجربه ای متنوع از غذاهای دریایی، به خصوص در رستوران ها واقع در شهر های ساحلی تایلند می باشد که حتماً به خاطر خواهید سپرد.

نویسنده : شاهین پرواز 95/12/21

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران