پاتایا و جذابیت هایش

پاتایا یکی از شهرهای بخش شرقی سواحل خلیج تایلند است که به سواحل خاص خود شهرت بسیار دارد، چرا که سواحلی از شن های سفید و یا روشن دارد.

شناخت برخی از نقاط تایلند

پاتایا یکی از شهرهای بخش شرقی سواحل خلیج تایلند است که به سواحل خاص خود شهرت بسیار دارد، که تا سالهای 1960 میلادی صرفاً یک روستای ماهیگیران بوده، ولی در حال حاضر با هتل های در کنار هم بر افراشته اش و ساختمان های بلندش، مراکز خرید و مراکز تفریحی، دیدگاه جدیدی ازین شهر را در ذهن بازدید کنندگان به جای می گذارد. همچنین معبد وات فرا یای (Wat Phra Yai Temple) با یک مجسمه ی طلایی رنگ 18 متری از بودا در کنار تپه ها، نمایی زیبا برای دوست داران تاریخ و معماری یک کشور به جای می گذارد.

از جذابیت های پاتایا به خیابان واکینگ (Walking Street) در بخش جنوبی شهر پاتایا می توان اشاره کرد که هیچ جای دیگری شبیه آن در تایلند نمی توان نام برد، چرا که دیگر شهرهای تایلند ادعا می کنند خیابانی نظیر آن را در خود جای داده اند، ولی هیچ کدام لذت پانصد متر از سرگرمی در پایان جاده ی ساحلی پاتایا را ندارد. همانطور که از اسمش پیداست، هیچ وسیله ی نقلی ای توانایی عبور و مرور را در آن ندارد. تمامی سرگرمی های آن در طول روز بسته اما در کل شب باز می باشند و این خیابان با نورهای رنگی زنده می شود.

یکی دیگر از نقاط دیدنی این شهر معبد حقیقت (Sanctuary of Truth) است که با معماری منحصر به فرد و سازه ی چوبی اش به درستی که یک معبد اعجاب انگیز است که بیان کننده ی اهمیت دین، فلسفه و هنر این کشور است. جالب است بدانید هیچ مصالح دیگری جزء چوب در ساخت آن بکار گرفته نشده و ازین معبد بصورت شیمیایی یا بازسازی با همان چوب ها مراقبت شده که در سال 1981 ساخته شده است. می توان گفت که شگفت انگیز ترین معبد دست ساز در تایلند به همراه فیل های تراشیده شده با جزئیات تمام، کاملاً خیره کننده است.

باغ استوایی نونگ نوچ (Nong Nooch Tropical Garden) با فضای 2.4 کیلومتر مربعی خود، با برخی از گیاهان عجیب و خارق العاده اش، نمایی از گیاهان تایلند را برای دوست داران طبیعت در خود جای داده است. گروهی که وظیفه ی نگهداری و چیدمان گیاهان را دارند چندین جایزه ی پیاپی جهت این باغ را گرفته اند. شامل گیاهانی همچون کاکتوس ها، نخل های استوایی و بنسای ها و خیلی مهمتر که محل نگهداری 670 گونه ی محلی و چند نژاده از ارکیده است. همچنین نمایش جالب فیل ها، نمایش رقص کلاسیک تایلندی و... شامل این بازدید می باشد.

از دیدنی های پاتایا به " بازار شناور" آن نیز می توان اشاره کرد که آنرا به "بازار شناور چهار محل" نیز خطاب می کنند. چرا که نشان دهنده ی چهار بخش اصلی تایلند است: شمال و شمال شرقی و بخش مرکزی و جنوب آن. در این بازاراز تمامی سوقات، غذا های محلی و میوه ها، دسر ها، هنر ها و هنرهای دستی، کارت پوستال ها و انواع مختلف لباس ها و همچنین نمایش های فرهنگی و محلی می توانید بهره ببرید. برخی ازین فروشنده ها سوار بر قایق های پارویی با شکل قدیمی خود به فروش اجناسشان مشغولند. مابقی این بازار در بخش ساخته شده و مستحکم، به همراه یک پیاده روی سر پوشیده و پل های مستحکم ارتباط دهنده ی آنها به سر می برند. با اجاره ی یک قایق به بزرگی چهار نفر از با مبلغ ناچیزی می توان از بخش شناور آن نیز لذت برد. همچنین از صدها خانه ی چوبی در اشکال مختلف چهار محل نیز لذت بخش و جالب است. در کنار مغازه ها، اینجا دارای یک جاذبه ی آموزشی و تفریحی نیز می باشد. موزه کنده کاری شده در چوب، نشان دهنده ی تصاویر خاصی است. اگر عکاسی یکی از علایق شماست، به هیچ وجه زمین گل های آفتاب گردان و کشاورزی را از دست ندهید. دیدار ازین نقطه ی بی نظیر خالی از لطف نیست.

به دیدن مجسمه ی بزرگ بودا بروید که به اسم وات فرا خاو یای (Wat Phra Khao Yai) نیز شناخته می شود. همانطور که از اسمش پیداست در این مکان یک مجسمه ی 18 متری از بودا وجود دارد که اسم آن برازنده اش است، چرا که بزرگترین مجسمه را در منطقه دارد. در ارتفاع 100متری از سطح آب های آزاد است. این معبد که دور مجسمه ی طلایی بودا واقع شده و بازتاب زیبایی از نور را دارد و همچنین صدای ناقوس ها فضای جالبی برای بازدید کنندگان رقم میزند.

در پاتایا مراکز زیاد دیگری از قبیل پارک آبی، نقطه دید پاتایا، جزیره ی مرجان ها، موزه ی هنر در بهشت، موزه ی رایپلی، معبد سفید و... که دیدار از آن ها باعث به وجد آمدن توریست ها ازین شهر شده است.

نویسنده : شاهین پرواز 95/12/24

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران