پوکت و مناظر شگفت انگیزش

پوکت، یک جزیره کوهستانی به همراه جنگل های استوایی واقع در بخش جنوبی تایلند و در دریای آندامان است که مشهورترین سواحل شنی تایلند را در بر دارد.

شناخت پوکت

که اغلب آن در بخش غربی سواحل، سواحلی با آب های شفاف و خیره کننده، قرار دارند. این جزیره یک انتخاب مناسب برای سفر شماست چرا که خانه ی تمام تفریحگاه های لوکس کنار ساحلی از جمله اسپا و رستوران هاست. شهر پوکت، مرکز جزیره، دارای تمام مراکز خرید قدیمی و بازارچه های شلوغ است. پاتونگ (Patong)، شهر تفریحی اصلی این جزیره که هرگز نمی خوابد، دارای تفریحات شبانه است.

در سواحل مختلف پوکت می توان به ساحل پاتونگ (Patong Beach) اشاره کرد چرا که ساحلی بزرگ و پر از تفریحات، به همراه تخت ها و چترهای ساحلی جهت اجاره، به خصوص تفریحاتی از جمله ی ورزش های آبی متعدد است. در بخش جنوبی پوکت به ساحل کوچکتر کاتا (Kata Beach) اشاره کرد که بسیار شلوغ می باشد. اما ساحل کارن (Karon Beach) و ساحل راوای (Rawai Beach)، در نقطه ی جنوبی این جزیره، همچنین سواحل بخش شرقی و شمال غربی این جزیره، آرامتر و با شلوغی کمترند. اگر به دنبال آرامش در کنار ساحلی زیبایید این ها گزینه ی مناسبی اند.

با یک سفر آبی در قایق بر روی آب های دریای آندامان، از جزایر فی فی (Phi Phi Islands) می توان بازدید کرد و از طبیعت و زیبایی آن لذت ببرید. چرا که این جزایر به ستاره ی جزیره های تایلند مشهور است. با تمام جزابیت های طبیعی این جزیره و تفریحاتش، این اسم برازنده ی این جزیره هاست. شامل غار وایکینگ ها، جزیره ی بامبو، ساحل مایا (Maya Bay) و ساحل مو دی (Moo Dee Bay) است که به گردشگران نمای حیرت آوری را نمایان می کنند.

به سمت شمال شرق پوکت که برویم به جزایر خاو فینگ کن (Khao Phing Kan) یا جزیره ی جیمز باند مشهور، با نمایی خارق العاده می رسیم. جزیری جیمز باند یا جزیره ی خاو فینگ کن در نزدیکی ساحل فنگ نگا واقع است. آب شفاف دریا و صحنه های رویایی این جزیره و طبیعت خاص آن تجربه ی جدیدی به بازدید کنندگان ازین جزیره می دهد.

پوکت همچنین به قواصی در میان صخره های مرجانی اطراف این جزیره، جزیره ی گیبون ها (نوعی میمون)، که در اصل یک پروژه ی افزایش جمعیت آنهاست، و همچنین سواحل جزیره ی کوچک فانگ نگا (Phang Nga Bay) که با قارها و لبه های سنگی رویایی وشگفت انگیز و بلند از جنس سنگ آهک در همسایگی جزیره ی میمون هاست نیز مشهور است. در کنار طبیعت این جزیره می توان به مناطق پر بازدیدی همچون معبد بوداییان وات چالنگ (Wat Chalong Buddhist Temple) و مجسمه ی بزرگ بودا در پوکت و بخش قدیمی شهر پوکت نیز اشاره کرد که علاقه مندان به هنر و معماری آسیایی و همچنین دوست داران تاریخ را می تواند مجذوب خود کند.

نویسنده : شاهین پرواز 95/12/25

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران