لوزَن... قلب اروپا

لوزن شهری است که در بخش شمالی دریاچه ی ژنو و در بخش فرانسوی زبان سوئیس، استان واد (Vaud) واقع شده است.

معرفی لوزن

شهر لوزن مكان هاى ارزشمند جهت سفر و رؤيت را فراهم كرده، از جمله ستاد مرکزی کمیته ی بین المللی المپیک، و همچنین موزه المپیک و پارک المپیک واقع در سواحل دریاچه ی ژنو است. کمی دورتر از دریاچه، شهر قدیمی و تپه ای و تاریخی، دارای فروشگاه های کنار هم در راستای خیابان، کلیسای قرن دوازدهم میلادی با ظاهر خود نمایانه ی خود، چشمگیری تاریخی دارد. لوزن همه و همه را يكجا در خود نهانیده است: فرهنگی بالا، مناظر تماشايى، مراکز خريد بزرگ، يك طبيعت جذاب شامل كوه، درياچه و باغ های گوناگون است.

از مراکز خرید لوزن می توان به مال بزرگ متروپل مرکزی لوزن، مرکز خرید مرکزی کوپ، مرکز خرید گرندس و مراکز خرید دیگر اشاره کرد که در آن از انواع چای ودمنوش گرفته تا مغازه های عطر و ادوکلن و همچنین پوشاک را در خود جای داده اند. بنابرین هیچ چیز از قلم نمی افتد. همه را می توانید تهیه کنید و همچنین از محیط این مراکز لذت ببرید. این مراکز هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ اجناس مورد نیاز شما، کیفیت لازم را دارد.

قسمت غربی لوزن به شما خرید خارج از شهر را وعده می دهد. مرکز آبون به جهت خرید برندهای معتبر شما را معرفی می کند. بازاهای روزانه ی لوزن هم از شهرت خاص خود برخوردار هستند، چه در داخل شهر و چه خارج از آن، همانند شنبه بازار کنار دریاچه به نام وِوِی که خرید را همراه با دیدن طبیعت انجام می دهید.

پس از مراکز خرید به مکان ها و موزه های تاریخی می رسیم، همانند موزه ی دائمی المپیک که شمارا به همه چیز در رابطه با المپیک آشنا می سازد. همچینین موزه الیزه که کاملاً به هنر عکاسی اختصاص داده شده که تضمین داده می شود دوست داران عکاسی و هنر از بازدید ازین موزه لذت خواهند برد. نمای قرن دوازدهم کلیسای بزرگ لوزن با معماری خاص خود شمارا مجذوب می کند. معماری بخش قدیمی لوزن که مربوط به قرون وسطی است، نماد ها و رمز های بسیاری ازین شهر را بیان می کند.

ولی برای دیدن مناظر لوزن صرفاً نمی توان به موزه ها و بناهای آن اشاره کرد، چرا که در کنار دریاچه ی ژنو، از مناظر بی همتای آن لذت ببرید. چرا که اين شهر به یک محيط آرامش بخش، به خاطر درياچه هاى گوناگون، كوه ها و تاكستان ميراث جهانى سازمان ملل، مشهور است. برخی از محلی ها آنرا قلب اروپا می نامند. چرا که قطره ای از هرآنچه در اروپا می بینید در آن نهفته است. فقط کافی است سر خود را بچرخانید، آنگاه تمامی این زیبایی هارا مشاهده خواهید کرد.

برن ، ژنو ، کوه متر هورن ، زوریخ ، لوزن ، سوئیس

نویسنده : گروه تحقیق و توسعه شاهین پرواز 23/12/95

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران